Jdi na obsah Jdi na menu
 


NIKON 50/1,2Ai-S

25. 4. 2014

 

Než jsem si pořídil tento objektiv četl jsem několik recenzí.Musím však říct,že každá recenze je odlišná a nejlepší recenze je vlastní zkušenost.Tento objektiv dle mého názoru není pro každého,ale nikdy není na škodu se nebát a experimentovat.

Ale jak jsem již psal focení s tímto objektivem je dost náročné a hlavní je pochopit co Vám může dát a co naopak může vzít.Pokud se bojíte manuálu tak si raději pořiďte Nikon 50mmf/1,4G.Ten Vám usnadní mnoho oproti manuální verzi a je lepší třeba pro natáčení videa.

 

Objektiv Nikon 50/1,2 Ai-s je :

50 pevné ohnisko 7 čoček v 6 skupinách

špičková světelnost 1,2

průměr filtru 52

manuální ostření

clona 9 lamel

celokovový vážící 360g

pro fx a dx

 

Je to nejostřejší ,nejsvětelnější a nejrychlejší objektiv ze všech 50 Nikon.Pokud se naučíte správné nastavení objektivu a fotoaparátu při focení pak jsou výsledky excelentní.

Při focení jsem zjistil toto:

V největších otvorech je dost silná vinětace,na toto si musíte dát pozor.Snížíte ji na f 2 a f 2,8 kdy prakticky není.

Nepoužívejte při denním světle ultra světelnost!Ta se vám bude hodit při šeru či tmě kdy Vám tento objektiv poskytne při správném nastavení velmi zajímavé snímky.

Rychlé a přesné manuální ostření.

Ostrost je dle mého názoru hlavní doménou tohoto objektivu.Už jen špičková ostrost na f 2 .

Nejlepší ostrost je při f 4.

 

Další jako je zkreslení,chromatická aberace,sferická aberace si najdete na internetových stránkách kde poskytují přesné měření a nemá smysl je zde rozepisovat.

V každém případě můžu tento objektiv doporučit těm kdo hledá nevšední a kreativní fotografii.

Mám tento objektiv v oblibě,protože přemýšlet a experimentovat při fotografování je základem a pak Vám vše vrátí v podobě výsledků.

Ještě závěrem chci dodat,že se jedná o mé poznatky a berte prosím na vědomí,že jsem  amatérem,který se učí životem.

Děkuji

Ukázkové fotografie ve složce focení s 50mm/1,2